Friday, October 12

Kenapa dengan aku..?

Kenapa dengan aku ni?
Susah sangat ke aku nak lupakan dia?
Kenapa dia yang perlu aku ingat?
Kenapa perlu dia yang aku tak dapat nak lupakan?
Kenapa dia yang harus jadi 'cinta mati' aku..

Aku memang tak pernah faham..
Dah lima tahun berlalu kisah aku dengan dia
Aku terima ketentuan aku dengan dia sampai di situ saja..
Namun bila setiap kali datang seorang demi seorang pengganti
Aku tetap memilih kamu..

Ya..aku memang tak pernah faham
Hati! Apa lagi yang kau nak
Kau nak dia balik?
Kau nak dia terima kau balik?
Kau nak ikatan lama bersatu lagi?
Tak terlalu tinggi ke angan-angan tu..
Tak terlalu jauh ke waktu yang berlalu?

Andai dapat ku putar waktu
Aku tak rela melepaskan kamu
Walau sesaat..

Salah aku atau salah kamu
Aku tak patut membiarkan
Kau pergi dari aku
Kerana salah aku yang sebenarnya
Adalah melepaskan kamu pergi

Aku tak tau kenapa kamu yang harus aku tunggu
Tunggu yang tiada usaha
Tunggu yang tiada penghujungnya
Dulu aku dah bertekad untuk melupakan kamu..
Namun bila masa berlalu
Aku boleh cuma untuk seketika
Dan..kamu datang kembali menghuni hatiku

Kenapa harus aku bermain dengan realiti
Ini bukan plot drama
Bukan plot novel
Bukan seperti Adam yang sanggup menunggu Hawanya
Walaupun 8 tahun lagi..
Macam novel #Adam&Hawa
Walaupun aku menunggu dia..
Namun apa yang akan berubah

Ye..umur yang akan berubah
Masa depan yang tertulis untuk aku
Aku tak pernah tau dan dia juga

Betul kata @Yuna
#Tak semua kau rancang akan berlaku
#Mungkin nasib tak menyebelahi aku
#Mengapa engkau yang aku cinta
#Lebih baik kau ku lepas saja..
#Dan aku memang Penakut
#Mengakui cinta kepadamu
#Seribu kali kucuba ucapkan
#Dia bersama mu
#Kau bukan milikkku
#Dan engkau pun tahu
#Kau bukan milikku...
~Penakut

Maafkan aku kerana hingga ke saat ini aku masih...
Aku cuma sekadar insan yang pernah kau cintai dulu
Aku tau aku tidak adil menunggumu
Entah bila akan berakhir
Penantian ini..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...